Kleuradvies: hot or not?

Veel mensen bezoeken een kleurenconsulent. De reden daarvoor is mij niet precies bekend, maar ik kan me er wel een voorstelling van maken: het geeft tenslotte meer zelfvertrouwen als je kleuren draagt die je goed staan.

Een van mijn vriendinnen heeft een tijdje geleden een kleuradvies gevraagd en gekregen. Én ze kwam thuis met de bijbehorende waaier. Ik zie haar tegenwoordig niet meer met de knallende fuchsia nagellak waar ze zo dol op was en de kleurige accessoires heeft ze ook de deur uitgedaan. Welk effect geeft dit resultaat nu uiteindelijk:

  • ze zal ongetwijfeld professioneler overkomen (maar ook saaier)
  • het shoppen is naar haar mening een stuk eenvoudiger geworden, vooral omdat ze zich beperkt tot een paar kleuren uit haar “herfstpalet”

maar ook is ze:

  • minder authentiek
  • minder kleurrijk

en daarmee wat mij betreft minder zichzelf.

Mijn tips:

  • je kunt zelf goed zien of een kleur jou staat of niet door het kledingstuk bij daglicht bij jouw gezicht te houden. Ga je ervan stralen dan weet je dat je goed zit;
  • doe op een sombere dag iets roods aan (of een andere knalkleur zoals turquoise, fuchsia of knalgroen) gewoon omdat je je er goed bij voelt. En als het nou écht niet jouw kleur is dan doet bijpassende make-up wonderen.
Geef een reactie

